Propera trobada:

foto de Les Borges del Camp: Tere Balañá.

Propera trobada: .... dia 16 d'abril
Comentarem: Lítica de Lucia Pietrelli

dimarts, 21 de desembre del 2010

Islàndia: presentació i algunes curiositats.

Jo estic enamorada de Islàndia. Es el lloc més similar al paradís que he vist en la meva vida.

Per aquesta raó, tot el que soni a islandès entra a formar part automàticament de la meva llista d'obsessions. Com a bona obsessió, la dosifico per a no saturar-me, per sempre voler més i per pensar que, per inabastable, mai la podré conèixer ni entendre.

Amb això inicio un cicle d'entrades que publicaré els dimarts. Espero que siguin posts curts (amb la meva proverbial bocaxancla, mai es sap), amb informació sobre aquest el meu Valhalla. Que, per cert, ja vaig publicar quelcom al respecte.

Suposo que, al final, llegirem alguna obra meravellosa islandesa, no?

Algunes curiositats sobre aquest país:

  • La seva superfície és de 103.000 km², i la seva població, el 2008, era de 313.376 persones. La meitat de la població viu a la capital.
  • És el país més connectat per capita a Internet.
  • És un dels més actius i joves geològicament:
    • Te prop de 300 volcans postglacials, i d'aquests, uns 30 han entrat en erupció des que es va colonitzar l'illa, el segle IX a.C.
    • És l'únic indret del món on es pot veure la dorsal mesoatlàntica, que es va separant a raó de 2 cm/any.
    • En aquest lloc es van celebrar les reunions del primer parlament democràtic del món, l'Althing.
    • El glaciar Vatnajökull, 8,100 km², és el més gran d'Europa en volum i el segon el longitud.
    • Te moltes cascades, entre d'elles la de més cabdal d'Europa: Dettifoss.



La música és de Sigur Ros, paisatges islandesos.

4 comentaris:

  1. Sí es meravellosa, sí. La obra que llegirem! O sia, a veure si comences a pensar i ... què sigui meravellosa!!!!

    VISCA ISLÀNDIA LLIURE. ISLANDÈS A TOTES LES ESCOLES!

    ResponElimina
  2. Està bé això de profunditzar en el país originari de la lectura, l'únic problema és que se'm posen els ulls com a plats i començo a plantejar-me una escapadeta al lloc en qüestió i revoluciono a tota la família, jejeje.

    ResponElimina
  3. Per aproximar-se a Islàndia a través de la lectura:

    Xavier Moret. Islàndia: l'illa secreta. Figueres: Brau, 2010. 269 p.

    I per cert, ara estic llegint:

    Sagas islandesas de los tiempos antiguos. edición de Santiago Ibáñez. Madrid: Miraguano, 2007. 244 p.

    ResponElimina
  4. OOOOohhhh, Enric!!! EStas amb les sagues??? Ara mateix vaig a buscar-les, i fem club de lectura alternatiu!!! O millor m'espero a que acabis, i potser serà el llibre que proposarem al club?

    El de Xavier Moret l'he llegit, contràriament als meus costums, dos cops. Un quan pensava que anava a la illa, i un altre quan vaig anar. No és literatura estupenda, però et fas una idea de la illa.

    ISLANDÉS A LES ESCOLES, JA!!!!

    Santi, ja t'ho vaig dir, tinc tota la informació si vols anar. I per aquí tinc a la meva avia, ara li explicaré que te un club de fans allà per les Borges.... :)

    ResponElimina